כמה מילים על sendinblue

לכל אחד יש את הכלים המועדפים שלו למשימות נפוצות. במאמר הזה אציג את הפלטפורמה המתאימה לדעתי לשליחת מיילים בסקייל גבוה, sendinblue.

פלטפורמה לשליחת מיילים ועוד

משימה נפוצה וחשובה מאוד בכל אפלקציה היא שליחת מיילים. יש המון פלטפורומות ואפילו בעברית בשביל לעשות דברים כאלה, אבל לא לכולם יש API מספק שאפשר לעשות איתו הרבה דברים. וגם זה מתחלק לשני סוגים. יש את המיילים הרשמיים כמו ברוך הבא ושכחתי סיסמא וכו' וכן מיילים של קבלות וכו' שבדרך כלל הם לא מורכבים אלא רק עם העיצוב של המותג, ואת זה עושים בHTML פשוט. אבל יש ניוזלטריים או מיילים יותר מעוצבים, שאז צריכים לדאוד לתאימות שיהיה יפה ויעבוד טוב אצל כל הספקים וכו', וגם שהטמפלט יהיה תקין מבחינת ספאם (לא הרבה יודעים את זה אבל גודלי פונטים מרובים והרבה מחלקות בHTML של המייל מעירים את המנועים של איתור הספאם מרבצם, הטמפלט צריך להיות כמה שיותר נקי). אפשר לעשות הכל עם הכל בדרך כלל, כלומר כל ספק של מייל יכול להביא את אותה תוצאה ויזואלית, אבל מאחורי הקלעים יש הרבה מעבר לסתם HTML.

אני עובד עם חברת sendinblue שיש לה המון המון יתרונות מהרבה בחינות, וגם הmindSet שלהם מאוד נושא חן בעיני באופן אישי- חברה שהוקמה על ידי יזמים, בשביל יזמים. חברה צרפתית עם 80000 ומשהו משתמשים ברחבי העולם. ראשית, יש להם API מעולה, שחושף כמעט כל מה שאפשר לעשות בדשבורד הרגיל. האפשרויות הדינמיות בתהליכי האוטמציה מרקיעות שחקים עם הפטפורמה הזו. זה לא דבר מצוי כל כך. שנית, הדוקו מעולה, אם כי קצת מורכב- דבר שהכרחי בכזה גודל של הצע פונקציונליות. הHTML שמג'ונרט על ידם נקי מאוד ומנוטר תדיר על ידי החברה בעדכונים של מנגוני זיהוי ספאם. יש להם הרבה פונציליות בילד אין של מניעת ספאם, החל מזה שכל לינק שאתה שם בטמפלט עובר המרה ללינק מהדומיין שלהם (דבר שנותן אופצית מעקב אחר הקלקות וגם טוב למנועי הספאם כי זה נראה יותר אמין שאתה מביא לינקים מהדומיין שלך). הדשבורדים שלהם מעולים וברורים על כל מעקב של קמפיין, ותמיכה מעולה, והשכבה החינמית מאוד נדיבה – 300 מיילים ליום (אני לא חושב שיש עוד כזה דבר) אם כי יש הגבלה כמותית לשעה (40 לשעה). כשהתחילה הקורונה הם נתנו אפשרות ל1000 מיילים חינמיים ליום ומי שנרשם אז, הרוויח. וגם המחירים שלהם לאחר מכן מאוד נוחים וזולים ומאוד נותנים את האפשרות לגדול יחד עם המוצר.

סט הכלים הידידותי שלהם נותן את האפשרות להרמוניה מלאה ואינטגרציה קלה בין מחלקת השיווק לבין המתכנתים, שיכולים יחד להביא להבנה ואוטמציה מהירה בכל מה שקשור לשליחת מיילים. על אותה פלרפומרה אפשר לעצב את המייל לעשות ממנו טמפלט ולשתול משתנים וכו'.

יש להם שני חסרונות, אחד מהם משמעותי, שאין להם תמיכה באותיות עברית וערבית בSMS. מה שאומר שבשביל לנהל קמפיין שכולל בתוכו גם SMS צריכים למצוא חלופה אחרת. וכללית כל התמיכה בRTL לא משהו. וגם, הם מאוד "מחזיקים קצר" את מי שרוצה, או חושב לרצות, או שמראה כוונה אפילו בטעות של שליחת ספאם. הם חוסמים את החשבון מיד ואז צריכים לפנות אליהם ולהסביר מה היה, וזה מסתיים בהתראה שעם עוד פעם אחת זה קורה החשבון נסגר. זה אמנם חסרון ביום יום בשלבי פיתוח, אבל בטווח הארוך אפשר להבטיח אחוזים גבוהיים מאוד של מיילים שנכנסים לתבת הדואר הנכנס ולא לספאם. (ובסוגריים, מי שיודע מה הוא עושה ואיך להתחמק מהראדר של ספקי המייל, לא צריך לכתוב ללקוחות שלו לחפש בספאם).

יש עוד הרבה מה לכסות שם, מבחינת דפי נחיתה אחסון ורישום משתמשים עם העדפות, ונסתפק בזה כרגע. משום מה, לא ראיתי שמשתמשים בזה הרבה בארץ, ולדעתי חבל מאוד.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

עם WordPress.com אפשר לעצב אתרים כאלה
להתחיל